Khamis, 1 September 2011

Ada apa dengan Hat Yai?


Sebut je pasal Thailand, mesti aku terbayang makanan eksotik dijual merata jalan. Ada lipas goreng tepung, ulat gonggok asam pedas, vavi tiga rasa... Awat aku kolot sangat? 3@4 tahun lepas syarikat nak hantar aku ke Bangkok atas urusan kerja, tapi nasib baik tak jadi ke sana sebab Gelombang Merah. 

Yang sebenarnya, aku pun tak nak pergi. Tempat pertumpahan darah camtu semua tolak kat aku. Tempat best2 jangan haraplah aku dapat pegi... he..he..

Aku dah terpengaruh, sedara mara kata best pi Hat Yai. Ramai orang Islam kat situ. Apa ada kat sana? Shopping barang siam aja ka? Tempat dia best tak?

Tapi, ada jugak yang dok pengaruh aku pergi ke Krabi. Owhh.. pulau2, air2, laut2.. nehi2... tapi hati meronta2 nak pi. Tempat tu cantik. Tengok kat internet jela.. Mampukah? RM.. di manakah dikau, RM?

Takpa.. takpa... InsyaAllah aku akan pi sana. Tunggu! Bila? Hujung tahun atau next year kot.

Dari internet: 
Nightlife: Together with shopping, the main attraction of Hat Yai is its nightlife. Ever popular among weekenders from Singapore and Malaysia, as well as Thai and Western visitor, most people should have no problem finding kicks to suit their late night tastes in Hat Yai. With heaps of live music venues, beer gardens, karaoke, cafés, bars, pubs, discos, and local style dance clubs, Hat Yai caters to all.

Pandai-pandailah bawa diri.. Biasalah, siam!

Tiada ulasan: