Rabu, 14 September 2011

Semperit Aidi

Semperit

Bekas kuih raya untuk tetamu dah kosong. Kena penuhkan semula. Mula2 masukkan kuih Snow Ball Choc. Then kuih badam. Then kuih semperit. 

Hmmmm.. semperit :(

Sedih tengok kuih ni. Teringat sorang kawan aku, Aidi namanya. Dia baik, cakap lembut je. Kalau dia balik kampung di Raub pada hari raya, dia takkan lupa bekalkan aku sebekas kuih semperit. Semperit mak dia sangat sedap.

Lepas beberapa tahun aku kerja sebumbung dengan Aidi dan dapat makan semperit mak dia setiap tahun, akhirnya aku berhenti kerja. Tak dapat lagi semperit Aidi.

Sehingga ke hari ini aku tak dapat merasa semperit Aidi & tak dapat jumpa Aidi buat selama2nya. Dia meninggal tahun 2009 akibat kanser usus. Tinggallah seorang balu & 4 orang anak untuk meneruskan hidup.

Al-Fatihah untuk Aidi :(

Tiada ulasan: