Ahad, 4 September 2011

Kesian lembu

Hari tu aku tonton astro 703 @ 707 (tak ingat)... Dokumentari pasal steak di US. Krew program ni keluar masuk restoran2 steak terbaik kat sana. Ada pelbagai rupa & saiz hidangan. Ada steak terbesar yang tak pernah aku tengok saiz macam tu di tempat kita. Nak meleleh air lior aku tengok diorang makan steak.. haihhh... feveret aku:)

Kemudian, penggambaran diteruskan di sebuah restoran steak ala Jepun, tapi lokasi masih di US. Menurut pakcik Jepun yakni pakar daging di restoran tu, steak dioranglah yang paling sedap & lain dari yang lain. Lalu dia pun buka rahsia, kenapa 'daging' steak di situ sedap. 

~~Cepatlah bagitau, pakcik Jepun. Tak larat dah nak dengar kau cakap English. Bergulung2 lidah~~

Nak tau kenapa? Ni yang rasa macam nak kasi penampar Jepun kat pakcik Jepun tu...

Lalu krew TV dibawa ke ladang ternakan lembu. Lembu2 yang dah cukup umur, besar & sesuai dijadikan 'lauk' dibawa ke depan kamera. Kemudian lembu2 ini 'dipaksa' minum arak sampai tercungap. Lepas tu badan lembu tu diurut2 & diketuk2 (perlahan je) macam orang berurut di spa. Kemudian diberi minum arak lagi. Proses dilakukan berulang2 ye. Tak taulah, sekor lembu minum berapa botol arak. Itulah rahsianya kenapa 'daging' steak di restoran pakcik Jepun tu lebih sedap dari restoran lain.

Kesian lembu dipaksa minum air kencing setan. Haram tau... :(

Tiada ulasan: