Rabu, 14 September 2011

Open house yang belum tentu jadi

Ramai dah set dalam kepala, asal open house je mesti ada makanan banyak2 atas meja. Terikut2 dengan budaya open house zaman sekarang....
 
Raya tahun lepas aku buat open house. Sebenarnya kongsi dengan satu majlis kecil di rumah aku. Cacak dua khemah - siap ada meja RESERVED untuk tetamu VIP. Makanan nasi beriani, lauk pauk, buah2an, minuman, kuih muih dan aku beli home-made choc seratus kotak kecik untuk tetamu.

Tahun ni kalau aku jamu ala2 makanan yang ringan saja boleh tak? Contohnya bihun sup @ mee kari @ laksa. Dah tentu aku pilih bihun sup sebab mudah nak disediakan. Lagi satu sebab konkrit aku pilih bihun sup yelah sebab --> i hate laksa :) ..... ~~and of coz bajet tidak mengizinkan~~

Apa kata kita balik semula ke zaman kanak-kanak kita dahulu. Beraya ke rumah orang hanya makan ketupat, rendang, minum air oren dan makan kuih raya. Jangan lupa aksi makan kuih raya terutamanya kuih yang senang lerai dan tumpah atas karpet. Kemudian serdak2 kuih raya tu kita sorokkan bawah kerusi rotan tuan rumah. Tak senonoh betoi hihi..... ~~sori~~

Oh ya, masa kanak-kanak dulu aku siap marked rumah mana yang ada kuih feveret aku iaitu kuih sarang semut dan biskut arab. Rumah tu aku & the gang serbu awal2...

Tiada ulasan: