Rabu, 28 September 2011

Demam malam

Demam.

Asal malam je rasa ala2 nak demam. Simptom2 nya mata panas, dalam mulut panas, lenguh2, extra pemalas (semulajadi??). Aku paksa diri minum 1 tupperware air jarang (itu kata orang jawa, melayu panggil air suam) walaupun rasa macam payau je kat tekak aku ni.

Apa puncanya?

Cuaca yang tak menentu ke? Beberapa hari ni hujan lebat. Tapi hari ni panas sampai ke petang.

Malam tadi nak tidur pun rasa tak best. Semacam!! Hello, bukan 'keteguran' ye. Ni pasal suhu badan aku tak menentu.

Akak kat opis aku buat ujian darah sebab dah seminggu 'demam malam'. Ada yang kata maybe denggi dan ada juga yang kata: "Hantu punya kerja"....  Tapi sebenarnya darah dia ada jangkitan kuman. Hantu juga yang disalahkan... hihi..... 

Itulah akibatnya bila Malaysia yang sejahtera ni banyak sangat pengundi hantu. Semua benda yang berlaku mudah sangat nak dikaitkan dengan hantu, hantu!!




*Aku=Penakut*

Tiada ulasan: