Khamis, 1 September 2011

Raya

Hari pertama: Ke rumah makciks & pakciks di Perak. Sepupu pun ramai di situ. Anak2 sepupu laaagiiiiiiiiii ramai. Duit raya sikit2 jelah ye... He.. he... Balik hari je. Malam dah balik KL. Alhamdulillah, trafik berjalan lancar & tiada kemalangan. Teringat kawan aku si Butet cerita, masa dia dalam perjalan ke selatan, banyak kali dia terserempak kemalangan di highway. Oh ya, sebelum ke Perak, kami lintas Istana Negara. Banyak betoi kereta di bahu jalan. Asal boleh je. Lebih kurang 1km dari Istana Negara jauhnya diorang sanggup letak kereta dan jalan kaki ke istana. Agong buat 'open house'. 

Hari ke-2: Dah takde dah pakai2 baju raya. T-shirt & seluar track saje. Ke K4 & JJ beli barang sikit. Yang penting, aku dah beli ellips hair vitamin (hari tu kan aku meraban pasal rambut tak bermaya). Hari ni jugalah aku baru nak gantung lampu raya 'ketupat' selepas lampu lip-lap aku kebabooomm bila aku cuba menunjukkan kepakaran membuat penyambungan wayar.. *nasib baik idup lagi*..... Malam ni jugalah aku TERtengok Berita Dunia di TV1. Lepas berita, dalam pukul 11.30 malam tiba2 ada iklan jemputan Agong & Permaisuri ke 'rumah terbuka' mereka pada 1 Syawal. Agak2lah, hari ni dah 2 Syawal. Takkan RTM tak pantau iklan mana yang dah keluar, yang mana belum. Takut orang konpius...

Hari ke-3: Lepak atas katil buat entri ni (and saved):) Kat ruang tamu ada tetamu. Famili yang mak aku jaga anak2 diorang dulu. Biarlah depa sembang2. Riuh je bunyinya. Kononnya nak berkurung dalam bilik sambil tonton dama Sebelum Akhirat di youtube tapi tenet lembab! Alahai... air, keropok semua aku dah angkut masuk bilik. Tenet buat hal pulakkk... Misi gagal. Terpaksalah aku terus berkurung dalam bilik sampai tetamu balik. Nak keluar, takleh dah... nanti orang cakap aku baru bangun tido...

Hari ke-4: Esok, kerja menanti di pejabat. Sekian!

Tiada ulasan: